Ilmainen toimitus kaikkiin tilauksiin. Pidennetty 30 päivän vaihto- ja palautusoikeus loppuvuoden tilauksille!

5 yksinkertaista niska- ja yläselkävenytystä liikkuvuuden parantamiseksi

Niska- ja hartiakipu ovat yleisiä ongelmia, jotka voivat johtua huonosta ryhdistä, stressistä ja muista tekijöistä. Onneksi on useita yksinkertaisia ​​venytyksiä, jotka voivat auttaa lievittämään kipua ja jännitystä näillä alueilla. Tässä on viisi helppoa venytysliikettä, jotka voit tehdä kotona tai toimistossa liikkuvuuden parantamiseksi.

 

1.Niskan pyörittäminen: Istu tai seisot selkä suorana ja hartiat rentoina. Käännä hitaasti päätäsi oikealle, katsoen yli olkapääsi niin pitkälle kuin voit mukavasti. Pidä 10-15 sekuntia, sitten toista vasemmalle puolelle.

 

2. Hartioiden nostaminen: Istu tai seiso selkä suorana ja kädet sivuilla. Nosta olkapäätäsi korviasi kohti, sitten laske ne alas. Toista 10-15 kertaa.

 

3. Niskan sivulle kallistus: Istu tai seisot selkä suorana ja hartiat rentoina. Kallista päätäsi oikealle, tuo oikea korva kohti oikeaa olkapäätäsi. Pidä 10-15 sekuntia, sitten toista vasemmalle puolelle.

 

4. Hartialihasten venytys: Istu tai seisot selkä suorana ja hartiat rentoina. Aseta oikea käsi selkäsi taakse ja vedä sitten päätäsi varovasti vasemmalle olkapäällesi vasemmalla kädelläsi. Pidä 10-15 sekuntia ja toista sitten toiselle puolelle.

 

5. Ovenpielessä tehtävä rintalihaksen venytys: Seiso ovipielessä kädet sivuillasi. Laita kätesi ovenpieleen olkapään korkeudelle ja astu sitten eteenpäin yhdellä jalalla. Tunnut venytyksen rintakehässä ja hartiassa. Pidä 10-15 sekuntia, sitten astu takaisin ja toista toisella puolella.

 

Näiden yksinkertaisten venytysten sisällyttäminen päivittäiseen rutiiniisi voi auttaa lievittämään jännitystä ja kipua niska- ja hartia-alueella, samalla kun parannat liikkuvuutta ja joustavuutta. Yritä venytellä muutaman minuutin ajan päivittäin ja muista hengittää syvään ja liikkua hitaasti ja varovasti

 

Jos haluat parantaa niskan alueen vetreyttä, harkitse säännöllistä niskan ja yläselän venyttelyä. Säännöllisesti venyttelemällä saatat yllättyä siitä, kuinka paljon elämänlaatusi voi parantua.

Alta löydät suosituimman niskan alueen venytykseen tarkoitetun tuotteemme:
Niskakaari niskan venyttelyyn

 Kiitos vielä kerran, ja nähdään taas ensi viikolla uuden aiheen parissa!